PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, January 6, 2012

Amalina 17 A

Assalamualaikum. Agak lama aku tak ziarah blog ni . Sebab ta tahu nak merepek ape . Cite jiwang kang takut orang benci nak baca . haha ! Tak ada jiwang-jiwang . ini blog bukan tempat menjiwang ;D

Oh ye , lately ramai gila kan yang share pasal Amalina 17 A ? yang pakat dok share ramai-ramai tu pasal ape ?  berapa ratus ribu keuntungan korang dapat ? Eh come on la . Agama kita tak ajar untuk share keburukkan orang lain  .

Even niat korang just share and caption tulis " jangan jadi macam dia , belajar pandai tapi agama bla bla bla..... " yep , Memang niat korang baik . korang berpesan , tapi sedar atau tidak kita sedang mengaibkan seseorang . Seperti yang kita tahu , Kita memang suka cari kesalahan orang . Dan paling benci cari kesalahan diri . tepuk dada . Tanya iman . Kita sempurna ?

Layak ke kite nak nilai orang macam-macam ? bila kita share something tentang keburukkan orang lain , automatik kita dapat saham . Jaga mulut kita .  Ingat , sebab mulut badan binasa .

Kita doa'n sahaja agar beliau mendapat hidayah . Beri lah nasihat dengan baik , bukan mencaci dan menghina . Islam tak mengajar kita untuk menasihati orang dengan menggunakan kata-kata kesat .

Bak kate dato dr haji Mohd Fadzilah kamsah , Orang yang sibuk betulkan dirinya  tak ada masa nak cari kesalahan orang lain . Daripada kita mengata orang lebih baik kita mendoakan :) 

Agama kita ni sebenarnya mengajar sesuatu yang sangat mudah dah simple untuk kita faham . Agama tak pernah rosakkan kita , tapi kita sendiri yang merosakkan Agama kita :) Beringatlah .


To Amalina , i hope anda tabah ! dan kami semua mendoakan , semoga allah memberi hidayah . Masih belum terlambat untuk berubah ke jalan yang lebih di redhai . Semoga lulus dalam peperiksaan Mei ini dan berbakti kepada Negara kelak . Amin :)

P/S : Wut goes around come around | So jangan cepat kongsi keburukkan orang lain . 

4 comments:

MR.e said...

brilliant!

ayu said...

sgt stuju nan kamo..^^

iemochi numajiri said...

Agama kita ni sebenarnya mengajar sesuatu yang sangat mudah dah simple untuk kita faham . Agama tak pernah rosakkan kita , tapi kita sendiri yang merosakkan Agama kita :) Beringatlah .AGREED!

Anonymous said...

Harap amalina cool ja dgn manusia penyibok yg nak jadi ustaz ngan ustazah part time ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...