PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Thursday, December 8, 2011

Terima kasih

Ini kisah Hitam Yang bertuankan seorang Gadis 22 tahun yang sangat Cuai .

Malam tadi aku lupa . Aku gagal . Aku sombong . 
Sombong Nak check betul-betul apa bawah tayar kereta .
Bak kata mak aku , Sebelum nak reverse kereta . CHECK !
Walaupun ada seekor tikus , Kau patut Halau .

Tapi aku Sombong . Aku lupa .
Nyawa-nyawa ikan si hitam bila dia berada dalam dakapan aku .
Mulut dia terbuka . Mata memandang sayu .
Seakan dia nak bagitahu sesuatu .

Menitik satu persatu air mata aku ke badan Si hitam .
Badan hitam menggeletar .
Telinga Hitam sejuk .
Terduduk aku di depan gate .
Dengan Harapan Hitam mampu melompat ceria .

Sedikit demi sedikit nafas hitam berbunyik .
Aku pasti , nyawanya sedang di cabut .
Maaf kan kakak Hitam . Kakak sombong .
Kakak akur . Kakak leka .

Hitam lembik . Hitam tak berbunyik lagi .
Aku letak hitam di tepi .
Biarkan Ibu hitam menjilat tubuh anaknya untuk terakhir kali .
Aku janji , Pulang dari destinansi .
Akan aku gali tempatmu .

Dan kini , Hitam dah pergi .
Hitam dah tak ada lagi ..
Hakikat yang aku kena cari , 
Dia bukan milik aku lagi .

Bersyukur sebab Allah swt memberi pinjam hitam dan untuk di jaga . Dah tiba masanya Allah mengambil semula barang yang telah DIA pinjamkan . Aku lupa bahawa Hitam itu bukan Milik aku . Thanks . Walaupun sekejap , aku bahagia . 

Walaupun hanya seekor kucing , tapi sayangnya aku dekat hitam sama seperti aku sayang keluarga aku . Dia sebahagian keluarga aku . Yer . Ingat lah , Kucing yang kita jaga , kita bagi makan .. dia lah yang akan bantu kita di akhirat sana . Jadi berbuat baik lah pada Haiwan , Tambahan pula Nabi muhammad sangat mencintai kucing dan kita harus menghormati kucing , walaupun korang mengedik " Buat-buat takut kucing "

#Loveyouhitammetallic

1 comment:

Ariedz said...

its also happen to me last year.. ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...