Sunday, February 20, 2011

Bila makcik sok sek sok sek .

Hai ! hari ni aku nak cite satu bende . bagi mereke yang perempuan pasti akan mengalami bende ni . bukan pasal period la woi ! ahah , penah ta korang denga makcik kamsiah , zaiton , limah , siti . ahhh , ape-ape jenis name la . janji pangkat die makcik , dieorg berborak pasal MENANTU .

ha , aku da mengalaminye pada minggu ni la . Aamboi kau ! setiap malam ade je orang datang umah . bukan la nk gosip . cume kawan-kawan mak or makcik sedare tambah tokcik sedara  datang bertandang kerana ada urusan lain. so bile ade je tetamu datang akan ada la satu suara dari ruang tamu " eja .. buat air " eceeeh macam dalam drama tu .

Dengan sopan santun la kan , aku hidang'n air . sekali boleh plak kawan mak ni bersuara " amboi , hok ni pun segak la . dah ada yang punya ka " copppp ! bukan aku nk puji diri eh , mkcik tuh ah . die yang bagi ayat yg boleh buat hidung aku kembang . Sekali da , aku terdengar la perbualan mak gua dengan geng-geng plus makcik sedara . " umo si eja tuh berapa la ni ? hok tuh ka yang cikgu tu " . aku pun slow'n volume tv . saje nk denga ape yg dok gosip .

Hamboi makcik2 ni . pantang betul ! dari cerita bende lain terus gosip pasal anak si rohani ni . oke , sambung balik  cerita tadi . lepas tuh denga la mak aku menjawab " umoq dia 22 dah la masuk tahun ni ". Hussssh , ni part paling neves ni . si makcik lagi sorang ni bertanya lagi " tuh da ada boipren ka belum tu , umo 22 boleh da aih menikah " hamboi2 ! ni zaman moden la makcik oit .

sambung lagi citer . mak aku pun jawab la " tuh saya ta tau la , depa ni kadang-kadang berkawan tuh ramai , ada boyfren ka ta da ka ta tau la " 

Mau nafas aku turun naik turun naik . dalam hati aku pun berkata , ni nak datang Merisik ke ape ni? hahah , Paling best ! aku denga satu suara ni . ta tau la suara makcik mana . sebab dah banyak sangat makcik dalam rumah ni .

Dia kata ape tau " elok kau khwin kan anak dara ni . zaman kita dulu umoq 17 menikah dah . aku pun boleh aih Carik'n calon untuk eja ni , hang mau tak ani oit " CISSSSS ! makcik ni memang dah power sangat ker dalam mencari calon menantu ni ?

Nasib la mak aku ni bijak pandai ! husssh , untung la dapat mak yang pemikiran ta kampung sangat . mak aku pun jawab " budak-budak skang mana mcm zaman kita dulu . orang tua dok cari'n calon . depa dah besaq aih . pandai-pandai la depa cari sendiri "

Mak sangat pakar dalam menamat'n perbualan soal jodoh anak-anak dia . " Mak aku pun jawab , dia pun baru keja . nak cari duit untuk dia lagi . kang nak khwin pakai duit . biaq p la dia kumpul duit sikit . kalau keja dah Setahun tuh , kot-kot dia dah berkenan dengan orang dia suka elok sangat la khwin . la ni kita boleh bagi tau la kat depa ni . cari orang biaq la yang elok2 sikit . yang betul2 b'tngungjawab "

haha . lege aku ~ Nasib la mak aku ni sporting !klu mak aku ni jenis yang mcm makcik nk cari'n calon tuh mcmne ? silap ari bulan esok lusa aku jadi bini orang ! BAHAHA .

Eh , terpikir-pikir lak ayat mak aku ni " keja cukup setahun , klu nk kawin boleh kawin " setahun je mak ? ta nak up lagi ke ? haha . ape-ape pun mane mak aku suke , aku suke la . haha . 

p/s : Di sini banyak guna loghat kedah yawh . sebab mak aku orang utara . klu dah jumpe geng , bahasa K.L hilang ah . syiook oh denga orang utara cakap .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...