PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Thursday, January 6, 2011

Hari hari cekgu tido !

yer , topic kite pada hari ni tido ! tido itu nikmat . dan aku rase benda paling nikmat d dunia ni TIDO . kau tido tepi jalan pun nikmat doh , if mate da berat gile . lantak ah ada org nk kate kau gile ke ape kan . sb kenikmatan tido tuh paling penting ! oke sudah . aku bukan nk cite pasal tido tepi jalan mahupun longkang !

Ramai bertanya pada saya : eh kau mengajar ta tido ke ? kau ta mengatok ? macam tipu je kalau kau ta tido . Dulu mase kelas kau SETIAP hari tido walaupn kau duduk depan ! macam kelas tuh BAPAK SEDARE kau punye . ewah ewah , aku sekeh gak kang mulut PETIR ni .

Dan mase pratikal d sekolah kebangsaan selayang baru 2 dulu pun aku akan tido ! lepas mengajar aku akan meletak'n kepale d atas meja , lalu mate akan menutup sedikit demi sedikit . yeeeh ! nikmat dowh .. dan kini , aku begelar Guru semula ! yeeeh , Hari hari bangun pukul 6 . pukul 6 ni tyme aku sedar . Betul-betul bangun dan terus pegi mandi 6.15 BAHAHA ! Amik mase 15 minit nk lepak2 dulu .

oke gerak pegi mengajo jam 7.00 ! awal ? biase la ! aku kan guru yang berwibawa . dan d segani ! eceeeeh , mule mule je ni aku rase . masuk bulan ke 2 , 7.30 tepat aku terpacak ! siyes siyes siyes , mate aku sangat mengatok ! wuaaaaaaaaa . Bile mengaja aku menguap jugak ! tapi aku menoleh ke white board . Walaupun ntah ape ape aku tulis kat depan tuh . dan semalam aku hampir terlelap ! BAHAHA . masyallah mija . tolong la jangan bersikap begini . kau tuh contoh ! oke oke , aku janji aku xnak terlelap lagi . aku akan pasti'n aku lempang muke aku setiap kali waktu mengajo .

okey , memandang'n aku nie mengajo tyme pagi sahaje , jadi aku sangat seronok la ! kau pun faham'n ? balik bole tido lah . Balik je mengajo aku sambung tido ! super nikmat gile ah . Cepat cepat aku lock pintu ! dengan baju kurung penuh ayu la konon , aku terus tido ! Nikmat !

Takala aku tido , ada je "penganggu tido" . siapa ? ta perlu bertanye ! penganggu tido sudah semestinye HP . di dalam hp tuh sape ? hah ! tuh masalah tuh . aku nk terang'n pun susa . bukan kau kenal pun ! ada la orang  yg suke ganggu bile aku tido ! so ? wajib aku mara ? ta kot . kesian ! bile da bunyi , mule la rase nk bengang . Tapi bengang pun ta ke mane ah . alih alih , campak hp aku kat tepi !

Bagi aku , tido adelah nikmat ! dan hobi aku mase lapang juge tido ! Before ni if x keje , paling awal aku bangun pukul 10 ah , Paling lewat 11 , dan bile pukul 11 tuh la mak aku da terjerit-jerit nak bace yassin ! brrrrr . oke , ape ape pun bile da kerje ni aku kene latih diri bangun awal . yela , da tua tua bgun lewat lagi ! kang da kawin , ada anak-anak kan senang . eceeeeh , gatai kau eh mija !

p/s : HARGAI la mase tido . Tido itu waktu keemasan !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...