Thursday, January 6, 2011

TV rosak

Sedang nyenyak aku tido d buai mimpi syaitan , tibe tibe terdengar guruh yang sangat kuat ! dummmmmm... ! erk , mcmni ke ah bunyi kilat ? lantak ah ! Dengan gaye rambut samurai , aku pun kelua dari bilik sambil gonyoh-gonyoh mate . then duduk d atas sofa mcm org hilang akal . aku pun bangun lalu membuke suis tv ! eeee ! aku lupe plak , tv ni baru jahanam tadi kot . Before ujan tadi , t.v ni meletup ! Lagi kes bosan hinggap kat kepale aku ni , dah tuh camne aku nk tngok cite " Tiramisu " . Nak tunggu " repair" mmg berkurun ah . Berbulan la tv ni kat uma dan buang duit je klu repair pun . aku mencadang'n pada mak aku tadi " ni nak kene beli baru ni mak " . mak pun menjawab " ah , baru-baru pun duit , ni gaji pertama kau beli tv la " . Tibe-tibe muncul " $ " kat mate aku . wow ! mane bole mak . gaji pertama nk bayar ptptn lagi , Tenet lagi . konon alasan lah nie ! si mak pun reply " bape sen sangat la ptptn kau tu nk d baya, mak bayar ptptn kau bulan ni , kau beli tv bole? " BAHAHAHA ! bijak mak aku ni dah bajet duit gaji aku . haha ! haish .. aku mati akal ! tibe tibe , aku ternampak wajah si kakak yang cantik jelita dalam kepale aku ni . " mak , tgu orang kaye balik malam ni , mak bincang la ea " hahah ! mak aku pun pandai menangkap ape yg ade dalam kepale aku ni . mak tersengeh !  " pandai la kau tuh , duit exam kau dulu sape bayar ? duit Tenet? bill api air and cukai tanah die yg bayar tau . Banyak da die berlabur "  . tibe tibe , macam kesian plak . mak mak ! dapat idea da , ape kate mak p cucuk duit pencen ? haha ! nak simpan banyak-banyak buat apo . Gune la sikit . hehehe ! aku gelak mengade .  huh , mak aku pun balas balik pantun aku ni " itu mak xnak usik, nak rase duit kau jugak" . GAGAGAGAG ! sangat lembik da otak aku ni , aku pun jawab utk kali terakhir " bole lah bole , tgu gaji yang ke-4 la mak , skg ni nak pakai duit sikit . tau tau , pomish " terus aku melangkah kaki ke dapur ! aku terdengar sayup sayup suara mak d ruang tamu " gaji ke-4 ? 4 tahun pun belum tentu " . BAHAHAH ! aku tergelak sendiri kat dapo . mak ni nak menang jugak . heeheh . 

p/s : semalam punye cerite / duit tenet aku jugak yang baya if ade duit lebey . kadang2 klu gado , tade sape nk bayar . brrr .

3 comments:

tomatokering :) said...

hoho suci je blog nie . suke lah bace . :) but font kecik sgt . sakit mate . ceq rabun . huhu sori tego ckit . jgn marah . hehe

Mija said...

BAHAHA . Tuh ah , saje buat kecik. nmpak suci lagi mendalam . hahah . b4 bace pakai kanta tau tomato . hihi .

s.r said...

=]

p/s: xmolek ow berkira, nanti mahal rezeki..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...