Wednesday, January 5, 2011

Cat Rescue

Lepas bangun je dari tido ! aku lepak d luar rumah sambil minum kopi with my mum . santai abeh ah . cicah biskut ! walhal  tga ujan ni . Langsung ta takot dengan guruh tuh . ah , bedal la . sambil layan kopi , aku menghirup udara segar bugar . angin bertiup sepoi sepoi . Mase ni la nk layan feeling . mase ni la nk rindu sama kawan-kawan . Sambil minum-minum , aku terdengar suara " meeow .. meeow " . eh eh , tuh suare anak kucing ? ni mungkin anak si kelabu , si kelabu ni baru je beranak ! dapat anak kembar 4 ekor . Tapi si kelabu ni , mereng sikit . suke bawak anak merata-rata . Padahal aku da siap'n uma da utk mereke ni . eee ! aku n mak aku pun mencari anak kucing tuh . " mak mak , kat mane eh arah suare ank kucing ni " . mak aku suruh jenguk d paga uma jiran ! aku pun jenguk la tanpe payung  . Elek ar , aku pun ta mandi petang lagi ni . BAHAHA ! " MAK !! ni ade 4 ekor anak kucing tersepit celah pagar ni " mak aku pun terus berlari ! " mane mane " eh ! mak ni . mak tayah la datang . mak duk bawah bumbung . Bia kite je amik kucing nie . Gile ah , da la paga batu , sempit lak tuh . tape , aku yakin badan aku yang selapis ni boleh masuk celah pagar nie ! uh , dengan semangat ni , aku amik kerusi dan panjat pagar umah jiran . Nasib jiran tade ! ni klu ade ni , mau die bebel ape bising-bising nie ! lantak ah . aku nak selamt'n kucing aku kot . klu die mati , aku salah'n jiran . hahaha ! oke , oke dengan semangat yang kuat aku menjunam'n badan aku ke pagar sebelah . lalu aku mencapai sekor demi sekor . ya allah , keciannye korang ni . apesal la ibu korang ni mereng sangt . Bawak anak bersiar-siar dalam hujan . Badan sume ketar ketar je ! da la kucing-kucing ni duk dalam air . air di paga uma jiran ni bertakung . haisssh ! ni klu d bia'n ni , mau mati kembung perut ni ! aku pun bersih'n badan mereke dan lap dengan sehabis baik , lalu sumbat dalam rumah yang da sedia ade ! aku pun mencari ibu kucing ni ! puas jugak aku cari mase tengah hujan tuh . kuyup pun kuyup la  ! ttbe aku ternampak ibu die kat belakang uma ! aku kejar dan terus mengcekup leher si kelabu ni ! dengan bengang , aku jentik telinge die ! degil ! suke buat kepale sndiri . Sebuk berjalan cari jantan , anak terbiar ! aku pun sumbat mak die dalam rumah , anak-anak die msti la nk susu ! eeee , dengan perasaan marah aku letak batu bate atas bumbung umah mereke agar mak die ta klua sampai besok pagi ! kau nk berak , berak dalam tuh ! grrrr , bengang ni . 


4 comments:

Muhammad Ridhwan said...

kaw seowang yang berhati perut.. sanggup berbasah untuk menyelamatkan 4 ekor anak kucing yang terbiar diatas kemerengan ibu kucing tersebut..! hati kaw amat mulia..! :)kemain marah yea kaw kat ibu kucing 2?? hehe

s.r said...

kesian agak ah kat ibu kucing tuh,
xmasal telinga kena jentik sepam dua, kena kurung plak tuh.. ~nasib kucing, tuan garang~ hiiihi.

selamat taun baru cikgu..=]

**tapi cerita pasal TV tu kelaka gile doe** ;]

Mija said...

wan : tuh ah , aku ta bole tgok bintg kesaygn nabi ni mndrite . tmbh2 baby lagi kucing tuh . kesian wei .. klu kau tgok kompom ngish ah . ngee..sob sob .

heee , garang skli skle ..

Muhammad Ridhwan said...

aku mungkin xkan nanges cuma akan sedih melihat anak2 kucing 2..! hehe.. x rock la sebagai lelaki aku menanges kan.. :P kaw jge la kucing 2 elok2 yea..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...