PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, December 31, 2010

New Year Dalam Bahasa Melayu Tahun Baru

Gud bye 2010 n welcome 2011 . standard ayat orang publish kat FB ni kan . only a few hours  2011 akan menjelme . New year tahun ni tade makne ah aku nk kua semate-mate tgok konsert ke Bunge api ke .Buat semak kepale je . lagi pun tahun baru islam da lame berlalu . perlu ke nak memekik  mekik  bagai ? sedar la weh , kan da difatwakan o sheikh al-Azhar, Sheikh Tantawi, Sheikh Yusof Qordawi n ulama2 kotemporary bahawa menyambut Tahun Baru bererti menyambut ulang tahun hari jadi tuhan yahudi & kristian. yg ta tau tuh hukumnya fasiq(dosa besar), but yang da tau hukumnya MURTAD ! NAU'ZUBILLAH .lebih baik aku duk uma . hah  lepas tuh bunga api pomm pamm pomm pamm atas bumbung uma aku ni . Cina-cina sini kaye kot , setiap kali New year bape guni bunga api die bakar pun ta tau . Baik aku panggil T.V 3 bersiaran lansung tgok bunge api kat selayang je . HAHAHAHA .So macam biase la kan , stiap tahun aku akan berazam ! but azam aku separuh jalan je . HAHAHA ! in 2010 , aku berazam dan bertekad learn and keep learning.Juz finished a diploma aku akan terus sambung ijazah ! Heh . poyo je la . But ini terjadi tanpe aku duga . Elok-elok aku abeh pritikal Abah meninggal dunia . so bende ni buat aku jatuh kejap . Ape yg aku azam'n sume hancur macam tu je . Aku terus dengan dunia baru  aku . Dunia keje ! keje ? argggh . keje keje ! persetan ah tuh sume . Since i lost my dad , aku try cari duit sendiri. Aku ta nak mintak kat mak , kat akak ! sebab aku rase aku akan mendatang'n beban jee . Before diz , duit poket aku bergantung kat abah je manjang . sikit sikit duit ! sikit sikit duit ! Erk . siyes , aku masih ta boleh terima dunia perkerjaan dalam idup aku mase tu . everyday aku mengeluh . penat . bosan ! nak d kate'n setiap ari aku menangis ! menangis sebab penat , bosan cari duit sendiri . BENCI ! di sebalik keluhan aku tu aku baru sedar , yang aku da mule hidup dengan duit sendiri . walaweh ! so aku berpikir dgn care yang matang . ade sb abah pergi dulu . yeee ! ade hikmah d sebaliknye.Hope 2011 will bring a new spirit in my life . ape yang berlaku pade 2010 , akan aku amik jadi'n die sbagai 1 semangat , kekuatan dan keyakinan ! ape-ape pun yang jadi pada tahun 2010 , telah mengubah aku jadi seorang yg lebih mature . hokoloh , mature la sangat . bole la sikit-sikit . Aku ta bergantung sangat pada duit Mak even abah tade . Kalu sikit-sikit tuh biase la . Pokai gak kadang2 tuh kan . Untuk tahun 2011 ni aku berazam dan terus berazam akan berubah menjadi seorang yang lebih baik dari 2010 . Dan ade lagi azam yg mengarot  yang aku nk kecapi ,ade boifren bole ta Tahun 2011 ni ? BAHAHAHA! hokoloh , Bnde ni agak ta penting . Ape-ape pun aku try mencari duit dan duit , lepas tuh pegi bercuti jauh jauh . hahah . Ta lupe jugak pada agama ! aku akan terus topup dan topup amalan akhirat . Tambah-tambah aku bakal mengajar subjek Berunsur Agama pada anak murid aku . huh ! seram jugak nk amik bab-bab ni , tapi dengan keyakinan yang tinggi saya yakin saya mampu buat yang terbaik pada murid-murid dan pada saya juga ! ewaaah , bukan men kau nie mijah ! beriye je . BAHAHAHAHA .<----- gelak ni si jubang yang ajar !

                                                              


 p/s : Aku harap aku ta berazam separuh jalan utk tahun ni . A M I N !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...