PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday, November 5, 2010

Drama cap ibu dan anak

Tadi petang kn , tp ta petang sgt la . aku duduk lepak2 smbil ngecoke kt depan uma la kan , same mak gua ! mase lepak2 mak boleh bantai tanye ni " agak2 sempat tak mak nak merase ade menantu ?" . 

aku buat buat gelak ! " tuh , mak suh amy . da tua pun ta nak kawen" . ceh . bajet mak aku nk back up aku la kan . pastu mak reply ni  " elok kau pun kawen , duk uma duk bertekak dgn amy kau tu pun buat ape "

Eh . mak aku ni bia betul . bagi green light plak suh kawen . mak ! mimpi ke ? ish . mak aku ni . buat aku tergelak sorang sorang . 

soalan buat aku terkesima jap . boleh plak die bagi petikan ni " kau ni sebenarnye ade boypren ke tade , sape budaknye " adui . mak aku betul betul tembak ni .

aku pun nak cover perasaan malu bertubi-tubi aku pun reply ni " ish . mak ni . mude lg . mak kan tak suke kiteorg bercinte awal2 " then aku gelak kah kah kah kah . mak aku menjawab ni ! die ckap " itu tahun bile mak ckp tu "

aku terkebil-kebil . haha . dialog da basi la . nuh ! mase f.5 tuh mak aku kasik amaran ni . 

mak aku tibe-tibe cakap " klu da tibe mase nak kawen, kawen je la . mak bukan ape . risau tengok budak-budak skg, kene culik la . bunuh la . mengandung la . klu dah kawen ade la sikit org jage "

wow ! aku tabit hormat same mak aku ! hati die benar-benar memikir'n keselamatan anak dara beliau !
mak ! sy janji , sy akan menjage diri ini sebaik mungkin ! ade calon sy bawak terus jumpe mak mintak restu! kah kah kah ! cei . nak jugak gelak tu .  ( aku sangat terharu yer bila mak merisau'n kami ber2 sebagai anak dara mak )

last topic petang tadi , mak mempersoal'n tentang lesen kerete . " lesen kereta kau tuh baik kau frame kan, gantung dalam rumah" . adui . mak mak . mak aku mmg perli kaw kaw ni .

" ala , relek la mak . lesen fresh lagi " . mak aku pun melawan balik " ha . fresh la konon . ade je lesen tp tak membantu ape pun . mak nak kau pegi amik lesen motor la pulak . mak sponser moto ego sebiji . kau tuh dah kene rajen pegi pegi pasar . kenal ikan-ikan . klu mak goreng ikan kembung , kau kate ikan sardin , mak goreng ikan bawal , kau kate ikan siakap . sayur pun ntah kau kenal ke tak "

Panjang oke kene bebel . oke , pasal ikan ikan tuh betul la ape mak aku ckp . tp takan kembung ng bawal aku ta knl . aku knl la . cume mak aku sj nk membakar perasaan aku . ( act mmg aku knl ikan bawl , kembung , n ikan bilis) kah kah lah , teruk la kau ni !

so sebagai anak yg solehah aku pun berkate " yela yela , kite amik . tp klu mak nak sponser motor baik kuar kereta sebiji "

last jawapan mak aku " kerete ? ha . bab kereta pandai-pandai kau . belaja hidup susah . ni kalau arwah abah kau ade lg , rasenye kau lepas beban la . abah kau mane sanggup tengok anak-anak susah . ni dgn mak ni , kau belajar . hidup mak lagi susah dulu . korang ni da kire senang la ni , zaman pun da moden "

sedih gile bile mak aku cakap macamni . bagusnye mak . mak terbaik la ! mak la abah , mak lah mak . kate-kate mak membuat'n aku berfikir sehingga tengah pagi ni  " yela mak , kite amik la lesen moto . nanti kite belaja la pegi pasar . dah dah . magrib da mak . ta elok bebel panjang-panjang "

Mak aku cume snyum je . ecehceh . tp mate mcm da berair je mak aku ni . haha . mak tahan yer mak  .  hihi . lalu aku pun bangun da pegang bahu mak . " masuk jum . mgrib da . sembahyang2 " 

p/s : Biar panjang berjeler mak korang bebel , tp ingat ! bebelan die itu penuh makne dan membuat'n korang berfikir ! bebelan itu pasti korang akn rindu 1 hari nnt =) . Mak ! sy sayang mak !

7 comments:

wickywicky said...

terbaek! aku ske dowh...
aku nk ade famili cm tuh...
weh...! btw...aku termmpi kaw smalam..mmg tak bleh blah...bodoh pnye mmpi...
hhahahaha.

Mija said...

ahah . kau nk punye family mcm aku ? tp aku anak yatim ? kau nk mcmtuh ? kau masih ade peluang lg wei nk bersatu hati ng family kau . aku yakin wei . doa ! kau mpi ape wei ? cite2!

Anonymous said...

yes nasi mnyk dlm masa trdkt,,

wickywicky said...

yap...
mksud aku hepi cam family kaw...ne x...sume langsung x teratur...skit ati je bnyk...
haha..psl mmpi..
nanti2 la...
lawak shiyal...xleh cite kat cne..public sgt...!

Mija said...

ala ! cite la wei ! kat inbox fb la ! kau ni . nk tau jugak !

micha la nosha said...

rajinnya aku buat karangan.. dengar cakap mak akak tue.. kawin cepat2.. hehe

Mija said...

hahaha ! nak kne ni adik ku sorang ni ! heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...