Thursday, September 27, 2012

Jangan jadi jakun



Jangan jadi jakun dengan dunia . Sekarang boleh kau melompat terkinja kinja . Terpekik satu dunia . Ludah perkataan anjing , babi , bodoh . Slumber ! Kau koyakkan dari kotak suara . 

Aku makan garam .
Aku tahu . aku nasihat , kau kata kolot . Ah bodoh kau ni kak . Tak open langsung . 


Aku penah umur belasan tahun . Aku dah puas tengok kawan kawan aku sesat . jatuh . Aku bosan  . Aku benci dunia belasan tahun .

Sekarang boleh kau sayang kawan kawan semencarut kau . kau boleh bela dia sekarang . Sebab dia punya duit , dia punya kelebihan . Ya la , kau boleh ikut senang bukan . 

Bosan . aku penah lepak sampai tengah malam nak masuk subuh  . Habis subuh baru balik Asrama . Terus aku cakap , ah bodoh buang masa lepak mamak . Mengantuk ! Kelas tak pegi , asgmnt tak siap . Dah mcm tak ada rumah . Kalau mak aku tengok , menangis air mata darah nie . Itu  Umur belasan tahun aku dulu .

Sumpah aku benci zaman belasan tahun . Aku tak nampak apa yang best , cuma apa boleh aku cakap syaitan masa umur belasan tahun ni memang berkeje keras lah nak best frend dengan kau . Siyes . 


Hey budak . 
kalau rasa belanja awek , kawan , gf or bf pakai duit mak lagi , lebih baik kau duduk rumah . Cermin diri . 

* Apa aku lihat , aku dengar , aku simpan . Cukup bosan .

Regards ,
Mija 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...