Thursday, December 15, 2011

Aku dah pulangkan Jeri kepada Allah swt .

Sebak , bila lihat jeri mati di persimpangan jalan . Aku segera perlahankan kereta dan menyuluh dengan lampu tinggi . Adakah itu jeri ? Aku memang ta caya ! aku balik rumah and check betul-betul samaada jeri ada kat rumah atau tidak . Ternyata kucing yang berlumuruan darah di simpang jalan sana adalah jeri . Yer jeri .


Segera aku berjalan dalam kegelapan malam , walaupun aku sedar yang aku memang seorang yang pengecut . Berjalan sambil mata aku ni basah dengan air mata yang entah tiba-tiba nak keluar . Aku seorang yang sangat gerun kan darah , tapi bila lihat jeri terkulai di atas jalan , perasaan fobia aku tu , aku buang kejap . Aku segera dukung Jeri . Sambil berbisik " Jeri , maafkan Kakak . Kakak gagal jaga jeri  " 


Saat aku tunjukkan jeri pada mak , mak pun mengeluarkan Arahan " Esok buang kucing lagi sekor dan ibu kucing " . Mak tak sanggup tengok lagi , kucing semua mati .


Aku macam nak pitam , sebab aku sayang gila dekat jeri . Masa Hitam mati aku janji dengan Jeri , aku akan jaga dia . Aku taknak jeri di timpa nasib yang sama . Tapi Allah lebih sayangkan Jeri .


Aku korek tanah untuk jeri , Untuk jeri tidur selamanya . Jeri , i'm so sorry . Sorry again . Aku gagal jaga kau dengan baik . Tapi aku cuba . Jeri , aku sayang sangat dekat kau . Allah pinjamkan kau sekejap sangat . Sangat sekejap . Aku rindu sangat dekat kau jeri . Baru petang tadi kita main tomoi-tomoi . Baru petang tadi aku cium kau erat-erat . Tak sangka ini yang terakhir . 


Biarlah orang nak cakap " mati kucing macam mati laki " Sokey . Binatang macam Manusia jugak . Yang beza dia binatang , aku manusia . Tapi kehidupan kita sama . Kita sama-sama ingin kan kasih sayang . Sorry Jeri .  Thanks allah , walau sekejap aku happy sangat . Bila pagi , aku bukak mata mesti cari Jeri and abu .  Esok pagi aku bangun , yang ada abu sendiri . abu dah tak ada geng bertomoi lagi . 


#Sebak dada aku malam ni . rasa sakit macam kena hiris .


Jeri , kita jumpa lagi yeh nanti .


14.12.2011 | Miss You Jeri :(

2 comments:

WanPok said...

weyh... sedeyh laaa.. aku pernah lalui bnde ni.. aku juga pencinta kucing...

♥ Lalinq Lana ♥ said...

sedeyhhhnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...