Friday, August 5, 2011

Iskandar oh iskandar .

Hari ini aku pergi mengaja dengan penuh malasnyee . Letih , mengantuk ! Dalam otak mule la fikir "katil , selimut tebal " .  Excited kot nak balik . Before aku tido , nak borak sikit ha . Jom jom duduk bersila denga nenek kamsiah bercerita ni .

Aku di meja guru sedang main jongkang jongkit kerusi . Ala , bosan kan . hehe .

Datang 2 orang pelajar ke meja guru . iskandar dan Farhan . 

Farhan : Cikgu nah buku ! sy dah siap !
Iskandar : Sy pun cikgu ! dah siap !
Cikgu : Bagus kamu berdua ni ( sambil membelek buku farhan terlebih dahulu ) ! kamu ni mesti tiru iskandar kan?  Ajaib la jawapan kamu semua betul .
Farhan : (Tersengeh-sengeh macam kerang busuk)
Cikgu : oke nah farhan . amik buku kamu ( farhan terus duduk di tempatnye ) . Iskandar meh buku awk !
Iskandar: Nah cikgu .
Cikgu : bagus kamu ni iskandar . Tapi cikgu ta suke kamu bagi tiru kawan semua keje sekolah ni . faham ?
Iskandar : Faham cikgu .
Cikgu : Nah amik buku dan duduk .
Iskandar : Weii farhan . Tolong amik buku aku ni .simpan kan dalam beg . ( Farhan pun mengambil buku dan simpan dalam beg iskandar )
Cikgu : Aikkk . kamu ni kenape ? kan cikgu suruh duduk . pegi lah duduk . yg suruh kawan kamu simpan kan kenape . pegi duduk !
Iskandar : ( Terus diam membisu sambil mengaru kepale dan terus merenung wajah ku yg serba pucat hari ni )
Cikgu : Plzzzz Iskandar . sit down !
Iskandar : Kaki saya cikgu . Kerusi cikgu kat kaki saya .
Cikgu : Ya allah iskandar . Dah berape lame kaki awk tersepit ni ? kenape diam je ? meh cikgu tgk kaki .
Iskandar : Lame dah ~ Cikgu asyik ckp je..sy ta ckp la..
Cikgu : Lain kali dah nk putus kaki baru cakap yer iskandar . 

* Patut la aku rase kerusi aku senget sebelah . Ingatkan ade pemadam ke ape ke ;p hehe . sorry iskandar ! Nanti cikgu belanje donut ;p

4 comments:

Nur Arina said...

haha..ko ni klaka la mija..kesian kaki budak tuh..mesti dia ngadu ka mak dia kan..hahaha..

MSS said...

berangan lagi cikgu..

uqbah said...

hahahahahaha! gila kesian weh budak tu :(

Anonymous said...

lawaknye.......:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...