Friday, June 24, 2011

Meluah kan sedikit perasaan .

Bila cikgu bagi " Homework " korang semua hanta " Homework balik dekat cikgu .

Bila cikgu tulis " Tak siap " . korang hantar " Tak siap " Jugak dekat cikgu .

Bila cikgu ajar kat depan " Korang bersembang dekat belakang "

Bila cikgu Marah " Korang ketawa hak hak hak "

Bila cikgu garang macam singa " Korang tanak datang sekolah "

Bila cikgu baik ala-ala manje comel gitu " Korang pijak kepale "

Buku sekolah dah macam belacan .

Kasut sekolah besar dari tuan .

Pensil semua mintak kawan .

Marah sikit buat muka ta heran .


Tak lama lagi aku bole dapat penyakit darah tinggi . Didik anak zaman sekarang ta sama macam zaman kita dulu-dulu :) Itu yang di kate'n cabaran cikgu . So aku ta hairan kalau ade kes " cikgu pukul budak guna kasut" ngeeeeeeeeeeeeeeeeeh :)

Lagi ape ? Kadang-kadang aku sedih gile bile tengok budak-budak macam nih . Ape punca korang macam ni ? Mak ayah ? Sebab tu aku ta suke nak garang ta tentu pasal dengan murid-murid . Kasih sayang itu kalau dieorang ta dapat dekat sekolah , dekat mane lagi kan ? 

aaaaaaa . Sorry lah pada mak bapak murid . Kami hanya ada beberapa jam sahaja untuk mencurah'n kasih sayang , berbakti pada anak-anak anda . Tolong lah ambil sedikit mase untuk mereke ~ Dieorang ni juga akan bantu anda bila tua kelak :)

3 comments:

Nur Arina said...

btul tu..sian aku tgok epit..ari2 luahkn perasaan..huhu..
sabar yer korunk..tu kan cabaran bg seorang pendidik..zmn skang nih budak2 x cam dlu da..makin keras kpla.degil..mcm adik aku..haha..bile kite mrh ade je nk mnjwab..

KyleRuL said...

klu hari2 mcm ni,bleh mereng kepale cekgu.cekgu yg bole tahan dgn dak2 tuh,mmg salute ahh.

Mija said...

tahu tape . aduh la . nasib la penyabar . kalau ta keje seminggu pengsan dah . heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...