PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Tuesday, June 7, 2011

Cik kiah tengah membebel ni .



Kemboja vs Malaysia hari ni kan . so gua nak update pasal bola bole kan hari ni ?

Oke , 1-O . Malaysia 0 .Sume orang pun tau da kot .  so rakyat Malaysia patut ape ? patut Mengutuk ? Patut mencaci ?

Oke la aku nk wash brain sikit kita sebagai rakyat Malayisa . 1 Malaysia konon ? puiiiiii !

Aku ta faham la dengan orang orang yang tergolong dari golongan bijak pandai . Gua tau lu orang sayang Malaysia oh . Tapi kalau Malaysia kalah , kenape perlu kutuk ? apeee pun ta boleh la korang ni .

Kita sebagai rakyat Malaysia kene la bagi semangat . Bagi sokongan padu ! ini , tewas sikit korang Kahak kan . bahan sane sini . Publish bukan bukan .  ape bende ni ? ini 1 Malaysia ? tapayah guna la ayat ni kalau kite sendiri masih buta .

Buta ape ? Buta identiti kewarganegaraan .

Bila Malaysia menang , korang sorak horey , suke gaban ! lupe tuhan . Bila Malaysia tewas korang kutuk , korang bahan dah macam samseng jalanan .

Kita kene faham , Bukan salah mereka . Dieorang cuba buat yang terbaik . cuba dan cuba untuk Negara ! Tapi kite ? Cume cungkil gigi dan bercakap . Penah kau rase penat lelah permain kite kat tenga padang tu ?

Injured pun dieorang ta pedulik , penat pun dieorang ta heran , sakit pun dieorang tahan . Hujan pun dieorang redah . Kite ??? bercakap terus bercakap . Air liur basi kelua pun korang ta sedar .

Oke la , gua selalu perhati'n la orang yang suke mengutuk team Malaysia ni semua golongan BIJAK PANDAI . Aku usha tempat studie , masing-masing budak " Unibersiti " . Gua nak tanye la , budak " Unibersiti " ta bodo kan ?

So , korang jangan menunjukkan sangat la tahap kebodo-bodoan tu keyh ? kite chill je . kalah menang , kite Bersyukur dan alhamdulillah la . kite bagi semangat ! bole ?

Aku ta nak bebel banyak , cuma satu je nak cakap . ade otak , ade akal kite pikir mane baik mane buruk oke ?

Ta kesa la kalau ade yang nak kate " perempuan ape tau pasal bola " . itu ta penting ! yang penting mane letak jati diri kalian :)

p/s : Heh , bebel banyak pun ta best juga . the fact , manusia mmg takan berhenti bercakap ;p

1 comment:

Nur Arina said...

amboi marah nye cik kiah nih..sabaq na..x mau mrh2..t muke cik kiah berkedut-kedut pulak..peace...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...