Wednesday, October 5, 2011

Cinta lebih mudah dari sayang

Cinta cinta cinta . Budak umur 5 tahun pun boleh cakap " Wei wei , dia cinta kau " . Yep . Cinta memang mudah sangat . Cinta boleh di kategorikan sebagai suka .

Yep . Aku akui aku cinta ramai lelaki . Ramai gile dowh ! Hahaha . Mungkin bunyik die macam kejam sangat . Pffff . Mungkin ada yang rase nak lempang aku 7 kali . SILAKAN ...

Begitu juga , aku cinta ramai perempuan .. Yer , Mungkin ade yang nk cop aku Lesbo .. Ade yang mungkin nak bagi kaki 9 kali dekat muka aku . SILAKAN .. haha ! 7+ 9 = 16 . Habis muka aku bertatu nanti .

Cinta itu lumrah . Cintai alam sekitar . Cintai sungai kita . Cintai haiwan . Ye banyak lagi . Lumrah der ! Memang manusia telah dilahirkan sifat cinta dan sayang dalam diri . walaupun kau tade mate , tade kaki , dan kau tidak sempurna tapi cinta dan sayang tetap ada . Kita manusia . Yer kita sama . Yang membezakan jantina sahaja .

Tapi jika ingin kan cinta suci wujud dalam diri , yang pertama cintai Allah swt . Kerana DIA pemberi cinta yang suci dan keredhaan-NYA .

Paling penting cinta mesti berperisakan sayang . Oh no . Miza jiwang siott ! Oke , act bukan jiwang , cuma pandangan gua la ! Ianya sama juga macam kita minum kopi tanpa gula . Pahiiit ! Seksa tekak kau nak telan . Kalau kita cuma ada cinta dalam diri tapi sayang ta ada , seksa kan ? Seksa sangat kita nk harungi benda nie .

Sebab apa ? sebab kita terpaksa berpura-pura . Bila kita terpaksa berpura-pura ada ta kau rasa macam nak lempang diri sendiri ? atau kau rasa macam nie " ERghhhhh ! Bosannyee aku .. eeee , Bila la kau ni nak faham yang aku ta sayang kau . eeee ! Plzzzz la .. eeee ! Menyampah Menyampah " ade ta macam dialog merah-merah tu . Tapi kita still berlakon . sebab ape ? Sebab tanak kecik kan hati seseorang . 

Kononnya kita cinta die gila-gila ! Oh , mane mungkin Kita cinta dia tanpa rasa sayang . Macam kopi jugak , mane mungkin kita nak minum kopi tanpa gula .

Ape yang aku nak sampaikan dekat sini , jangan semudah itu nak melafazkan CINTA Jika tiada SAYANG . seksa kau nak berpura-pura nanti . Serius dowh . Boleh sakit jiwa kau nak layan perasaan Propa .

# Cintai Allah swt terlebih dahulu sebelum kita mencintai Manusia .
   (Aku rase ni pestime blog aku ada Tajuk Cinta)k bai.


1 comment:

WanPok said...

dah ada entri psl cinta dah.. habis lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...