Monday, September 20, 2010

Luah luah luah luah dari apa yang di lihat!

oh cinta . oh bulan .  oh sweetheart . oh baby . oh anje . oh dear . oh sayang . oh dan oh !!


kata kata pujangga bagi mereka yg becinta . cinta pada kekasih . pasti kau terasa terapung bila kata cinta menikam dalam jantung ? tapi cinta tidak suci mana jika kau cinta kekasih lebih dari cinta'n allah swt . betol kan .hey jangan bodoh kerana cinta .


kau tahu cinta palsu ? pura pura cinta ? pura pura mencintai ? pura dan pura .
ini lebih kepada cinta "omongan kosong" . cinta memang tak kau nampak tapi rasa cinta memang hebat .! kerana cinta kau menangis tergedik gedik . bunuh diri sana sini . darah splash d darat!

cinta ini selalu berlaku pada remaja sekolah dan umur belasan tahun yg tidak mengenal lagi apa itu cinta!

kau tahu cinta propa?
cinta gebang sana sini . heboh 1 malaya . heboh dia milik kau . heboh dia terbaik . heboh dia segalanya! tapi at the end of the story, mana cinta kau ? mana cinta yang kau bangga kan ? mana ? tahu tahu dia kawin sama pencacai lain . kau ? hanya mampu duduk menyorok d tepi jamban! konon menutup malu .

kau tahu cinta itu buta atau kau yg buta  ?
cinta tidak pernah buta ! yg buta kau ! kau buta ! mana letak maruah diri kau ? lelaki yg punya rupa macam mat endon yg tiada masa depan pun kau boleh gadai'n maruah! Dengan hanya RM 1 ringgit kau  beri 1 badan ? Ini yg d kata'n bodoh yg d buat buat!

kau tahu cinta mengada ngada ?
"mengada ngda" kau tu sila buang jauh! ini cinta gedik namanya!  minta d beli macam macam d pavillion, d klcc mahu pun d danau kota! sedang'n si dia punya seposen dua dalam kocek!  kau mahu kau beli! jangan mengemis belas kasihan! " baby! i nak tu .. u boleh hadiah'n ? Gedik gedik gedik! hadiah kah itu jika kau yg meminta ? kau ta ubah seperti mengemis tin d jalanan . 

Bila tiba hari jadi mula la mengada ngada kau tu datang! mahu itu ini .. mahu segalanya ! kau bukan anak kecil lagi , ah ! kasi malu namanye .. jika ta d wish'n hari jadi, mula la merajuk sakan! minta break! bajet orang mahu mengejar si mengada ngada ini ? pergi lah kau d belakang chow kit sana tuh! macam macam kau boleh dapat!  

kau tahu cinta teknologi ?
cinta dari Fb, myspace,frndstr!! mungkin cinta teknologi yg lebih kepada fantasi lebih baik dari cinta realiti! tp kau harus bijak memilih cinta teknologi! kerana ada ramai yg guna perangkap tikus !

Kau tahu cinta sunyi ? <-----  aku pernah merasainya!
kau duduk sendirian d kamar . menangis kesepian kerana dia . kerana apa ? kerana cinta la ! cinta yg d beri dengan penuh kasih sayang tp d balas hanya sepatah dua . cinta yang tidak d endahkan! cinta kau seperti d ejek walau kau mencinta dia separuh mati . Beribu kali kau "mesej" dia reply " ha , ok." jimat ka klu kau reply sepatah dua? kasihan gadis ! kau seperti bertepuk sebelah tangan! 

Bila no telefun bimbit kau tetera d henfon d si dia, lekas lekas dia mati kan . tapi jika no tidak d kenali masuk , belum sempat bunyi "truuut ,. truuut" lekas2  menekan punat answer! cisss! hina sangat ka no ini sehingga kau jijik melihat no tertera d hp cokia kau ? haah! penat gila kau kejar cinta basi ini . baik kau pergi!

4 comments:

shaamil said...

nice...!! mintak2 ade la yg dgr nsihat ni...

aku c Myza said...

hahah... t.q shamil!!

Jubble said...

hurmm aku pon penah merasa cinta sunyi tuh..
xpe.. tabahkan diri..
smuanya dugaan untuk mguji kekentalan kite =)

aku c Myza said...

jubang2 !! kau penah rase ? waaaa.. nape kau ta cerita ni ? hahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...